Sociaware Dijital Oyun Geliştirme Kampı’nda dereceye girenler belirlendi

Oyun yazılımına ilgi duyan ve oyun geliştirmek isteyen gençlerin bir araya geldiği kampın kapanış programında konuşan TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Hatice Akıncı Yılmaz dereceye girenleri tebrik ederken, gündeme de değindi:

“Instagram’ın topluluk kurallarıyla alakalı çifte standartlarını görmüş olduk. Avrupa ülkeleri için ayrı, Türkiye ve Asya ülkeleri için farklı uygulamalar var. Bunların büyük sıkıntı oluşturduğunu gördük. Yine son dönemde Roblox’un kapatılması gündeme geldi. Tabii ki ben de bir anne olarak Roblox’a karşıyım. Gerçekten şunu gördük ki internet filtreleri bile ne kadar çok kullanılırsa kullanılsın, çocuklar açısından çok çok büyük sıkıntılar doğuran bir uygulama. Bunların tamamı bize gösteriyor ki çok iyi ve nitelikli alternatifler çıkarmamız gerekiyor.”

Yarışma birincisi takım: ‘Çikolata Sandım’

“Siz gençlere çok büyük görev düşüyor. Biz de STK’ler ve gençlik kuruluşları olarak sizleri elimizden geldiğince destekleyeceği” diyen Yılmaz’ın konuşmasının ardından, bir hafta oyun geliştirme eğitimleri, sektör ziyaretleri ile teorik ve pratik eğitimler alan 30 öğrenci, 8 takıma ayrılarak geliştirdikleri projelerin sunumlarını yaptı.

Jüri üyeleri, öğrencilerin çalışmalarını değerlendirdikten sonra ilk 3’e giren takımı belirledi. Yarışmada birinci takım ‘Çikolata Sandım’ olurken, ‘Finishers’ takımı ikinci, ‘The Bois’ takımı ise üçüncülüğü elde etti. Dereceye giren takımlar Teknofest’e katılım, Event Of Gaming İstanbul Indieway September etkinlik bileti ve Steam Oyun Platformu’ndan hediye çeki kazandı.